MirnostPreizkusimo dve preprosti vaji čuječnosti, s pomočjo katerih si bomo povrnili energijo in svežino ter lažje obvladali stres na delovnem mestu.

Premagajmo jutranjo omotičnost in utrujenost


Smo slabo spali? Smo večino noči porabili, da bi našli udoben položaj za spanje? Ja, zjutraj smo omotični, izčrpani in raztreseni. In seveda si ne moremo vzeti prostega dne, da bi nadoknadili zamujeno in se spočili.  Z naslednjo vajo pa si lahko povrnemo izgubljene moči. Poglejmo, kako.
Vzemimo si trenutek časa in trikrat globoko vdihnimo. Počasi in temeljito vdihnemo in izdihnemo. Sedemo in če je mogoče, zapremo oči.  Predstavljajmo si, da smo si vzeli čas za krepčilni dremež. Dopustimo, da se naš razum sprosti in naše telo postane mlahavo. Med „dremežem” si prikličimo naš najboljši nočni spanec. Vse je sproščeno. Hiša je tiha. Otroci mirni spijo. Partner ne smrči. Kilometre okrog nas se ne sliši niti najtišji zvok. Ko se prebudimo, smo pripravljeni ponovno sprejeti svoje dnevne obveznosti.

Na glas povemo naslednje stavke: „Ko bom odprl(a) oči, se bom počutil(a) sveže in čilo. Počutim se zbrano in budno. Ta delovni dan bom lahko poln(a) energije.”

S petminutnim dremežem se lahko ponovno napolnimo z energijo, kadar med delovnim dnem občutimo zaspanost.


Preveč dela, premalo časa

Dan je pogosto prekratek, da bi opravili vso delo. Kljub vsem naporom, da bi opravili več nalog hkrati, se seznam nalog daljša, glasovna sporočila množijo, nepredvidene naloge pa se še kar kopičijo. Ob tem se lahko počutimo preplavljeni, utrujeni in zaskrbljeni, saj ne zmoremo izpolniti vseh pritiskajočih zahtev.

Naslednjih nekaj minut je namenjenih vračanju naše zavesti v sedanji trenutek, ki se začne točno tam, kjer trenutno smo. Ta meditacija čuječnosti nam bo pomagala ostati na naši začrtani poti.

Osredotočimo se na tukaj in zdaj.  Če občutimo napetost, lahko nekajkrat vdihnemo in izdihnemo ali zakrožimo z rameni, da se sprostimo. Opomnimo se, da je današnji dan le en izmed mnogih dni. In mi smo le ena sama oseba. Na voljo imamo le omejen časa, da opravimo nakopičene naloge. Morda ne bomo dohiteli ali dokončali vsega v enem dnevu – in tudi to je v redu.

Še zadnjič globoko vdihnemo in ob počasnem izdihu glasno rečemo: „Danes bom kar precej naredil(a) in jutri je nov dan.”

VIR:

  1. Brantley, J. in Millstine, W. (2012). Poživljajočih pet minut na delovnem mestu, 100 vaj čuječnosti za zmanjševanje stresa in boljše opravljanje dela. Maribor: Univerza v Mariboru in Izobraževalno raziskovalni inštitut Ljubljana.